حالت نمایش در شب
حالت نمایش در شب
سامانه مشاوره آنلاین کسب و کار و موفقیت شخصی

اطلاعات مربوط به شغل مدیر بازاریابی در (بانک جامع اطلاعات مشاغل)

حالت نمایش در شب

مشاغل مدیریت  >>   تبلیغات ، بازاریابی ، ترفیعات ، روابط عمومی و مدیران فروش >>  مدیران تبلیغات و آگهی ها

مدیر بازاریابی

تعیین تقاضا برای کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک شرکت و رقبای آن و شناسایی مشتریان بالقوه. توسعه استراتژی قیمت گذاری با هدف رساندن سود یا سهم بازار شرکت به حداکثر با درنظر گرفتن رضایتمندی مشتریان. نظارت بر تحولات کالاها یا کنترل روندهایی که مبین وجود نیاز برای ارایه کالاها و خدمات جدید می باشند.

 

وظایف 

۸۶ % – برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی فعالیت های بازاریابی و سیاست هایمورد نظر برای ارتقای کالاها و خدمات از طریق کار مشترک و گروهی با مدیران تبلیغات و ارتقای بازار.
۸۰ % – شناسایی، توسعه و ارزیابی استراتژی های بازاریابی، بر اساس دانش هدف گذاری، خصوصیات بازار، و عوامل هزینه ای و پیش بردی.
۷۷٫۸ % – هدایت ارزیابی های مربوط به استخدام، آموزش، و عملکرد کارکنان بخش بازاریابی و فروش و نظارت بر فعالیت های روزانه آنها.
۷۶٫۶ % – ارزیابی جنبه های مالی تولید و توسعه ی کالا از قبیل بودجه، هزینه، بودجه های تحقیق و توسعه و پیش بینی های بازدهی سرمایه و سود-زیان.
۷۵ % – اتخاذ استراتژیهای قیمت گذاری، برقراری تعادل بین اهداف کسب و کار و رضایتمندی مشتری

داانش 

فروش و بازاریابی – دانش اصول و روش هایی برای عرضه، تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات. این شامل استراتژی و تاکتیک های بازاریابی، تشریح محصول، تکنیک های فروش و سیستم های کنترل فروش می شود.
خدمات مشتری و پرسنل – دانش اصول و فرآیندهایی برای تهیه خدمات مشتری و پرسنل. این شامل ارزیابی نیازهای مشتری، تامین استاندارهای کیفی خدمات و ارزیابی رضایت مشتری می باشد.
زبان انگلیسی – دانش ساختار و بافت زبان انگلیسی از جمله معنی و املای لغات، قواعد ترکیب و گرامر
مدیریت و کنترل – دانش کسب و کار و اصول مدیریتی مربوط به برنامه ریزی راهبردی، تخصیص منابع، مدلسازی منابع انسانی، تکنیک رهبری، روش های تولید و هماهنگی افراد و منابع
ارتباطات و رسانه ها – دانش تولید رسانه ای، ارتباطات، تکنیک های و روش های پخش. این شامل روش های جایگزین برای ارائه اطلاعات از طریق رسانه های مکتوب، شفاهی و بصری می شود.

مهارتها 

گوش دادن فعال – توجه کامل به آنچه دیگران می گویند، صرف وقت برای درک نکات ابراز شده، پرسیدن سئوالات به شکل مناسب و مزاحم نشدن در زمان های نامناسب.
تفکر انتقادی – استفاده از منطق و استدلال برای شناسایی نقاط ضعف و قوت راه حل های گزینه ای، نتایج یا روش هایی برای مسائل.
صحبت کردن – صحبت با دیگران برای انتقال موثر اطلاعات.
متقاعدسازی – متقاعدسازی دیگران به تغییر ذهن یا رفتارشان.
درک اجتماعی – آگاهی از واکنش های دیگران و درک اینکه چرا آنها این واکنش را نشان داده اند.

 

توانمندیها 

 

درک شفاهی – توانایی گوش کردن و درک اطلاعات و ایده های ارائه شده از طریق کلمات و جملات صحبت شده
بیان شفاهی – توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها در زمان صحبت کردن به نحوی که دیگران متوجه منظور شوند.
درک نوشتاری – توانایی خواندن و درک اطلاعات و ایده های ارائه شده به شکل مکتوب.
استدلال قیاسی – توانایی بکارگیری قواعد عمومی برای مسائل خاص به منظور ایجاد پاسخ هایی که معقول و قابل درک است.
بیان کتبی – توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها به شکل مکتوب به نحوی که دیگران متوجه منظور شوند.

فعالیتهای کاری 

ارتباط با افراد خارج از سازمان – ارتباط با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتریان، مردم، دولت و سایر منابع خارجی. این اطلاعات می تواند به صورت فردی، مکتوب یا از طریق ایمیل یا تلفن مبادله شود.
ارتباط با سرپرستان، همکاران یا زیردستان – ارائه اطلاعات به سرپرستان، همکاران و زیردستان از طریق تلفن به شکل مکتوب یا از طریق ایمیل یا فردی.
کسب اطلاعات – دریافت و دستیابی به اطلاعات از همه منابع مرتبط.
تفکر خلاقانه – توسعه، طراحی یا ایجاد کاربردها، ایده ها، روابط، سیستم ها یا محصولات جدید از جمله همکاری های هنری
ایجاد و حفظ روابط بین فردی – توسعه روابط کاری سازنده و توام با همکاری با دیگران و حفظ آنها در طول زمان.

 

شرح کار 

تلفن – هرچند وقت یکبار شما مکالمات تلفنی در این شغل دارید؟
ایمیل الکترونیکی – هر چند وقت یکبار شما از پست الکترونیکی در این شغل استفاده می کنید؟
مذاکرات رودررو – هرچند وقت یکبار شما مذاکرات رودررو با اشخاص با تیم ها در این شغل دارید؟
تماس با دیگران – چه مقدار این شغل شاغل را ملزم به تماس با دیگران (رودر رو، تلفنی یا …) به منظور انجام آن می کند؟
نامه ها و یادداشت ها – هرچند وقت یکبار این شغل نیازمند نامه ها و یادداشت های مکتوب است؟

 

حوزه شغل

عنوانحوزه شغلی چهار: مستلزم آمادگی قابل توجه
تحصیلاتتصدی اکثر مشاغل این محدوده شغلی مستلزم داشتن مدرک کارشناسی چهار ساله می باشد اما در برخی از این مشاغل چنین الزامی وجود ندارد .
تجربیات مرتبطتصدی این مشاغل مستلزم داشتن مهارت، دانش، یا تجربه کاری مرتبط به میزان قابل ملاحظه ای می باشد. به عنوان مثال، یک حسابدار باید دوره چهار ساله دانشگاهی را گذرانده باشد و سالیان متمادی در این زمینه کار کرده باشد تا واجد شرایط مورد نظر شناخته شود.
آموزشهای شغلکارکنان این مشاغل معمولا نیازمند داشتن تجربه مرتبط با کار، دیدن آموزش حین کار، و/یا آموزش های فنی و حرفه ای به مدت متمادی می باشند.
نمونه های حوزه شغلبسیاری از این مشاغل در رابطه با هماهنگ سازی، سرپرستی و نظارت، مدیریت، یا آموزش دیگران می باشند. حسابدارها، مدیران فروش، مدیران پایگاه های داده، مدرسان، شیمی دانان، مهندسان محیط زیست، بازرس های پلیس، و ماموران ویژه از جمله فعالان این مشاغل می باشند.
حدود آمادگی حرفه ای ویژه(۷ تا < 8)

 

علاقه مندیها

مخاطره پذیری – مشاغل مخاطره پذیر اغلب شامل آغاز کردن یا اجرای پروژه هاست. این مشاغل می تواند رهبری افراد و اتخاذ تصمیمات پرشمار را دربرگیرد. گاهی اوقات این مشاغل نیازمند مخاطره پذیری است و اغلب با بیزینس ها سر و کار دارد.
سنتی – مشاغل سنتی شامل پیگیری مجموعه ای از روش ها و روال های مرسوم است که بیش از ایده ها با داده ها و جزئیات سر و کار دارد.
هنری – مشاغل هنری شامل کار کردن با اشکال، طرح ها و الگوهاست. آنها اغلب نیازمند ابراز وجود هستند و کار را می توان بدون مجموعه مشخصی از قواعد انجام داد.
اجتماعی – مشاغل اجتماعی شامل کار کردن، برقراری ارتباط و آموزش افراد است. این مشاغل اغلب شامل کمک کردن یا ارائه خدمت به دیگران است.
کاوشگرانه – مشاغل کاوشگرانه (تحقیقی) شامل کار کردن با ایده هاست و نیاز به مقدار زیادی تفکر دارد. این مشاغل می تواند جستجوی واقعیات و حل ذهنی مسائل را دربرگیرد.

 

سبک کار 

قابل اعتماد بودن – شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است.
توجه به جزئیات – شغل نیازمند داشتن دقت درباره جزئیات و انجام وظایف کاری است.
همکاری – شغل نیازمند داشتن روحیه خوش با دیگران و به تصویر کشیدن نگرش همکاری و پاک طینتی است.
صداقت و درستکاری – شغل نیازمند درستکاری و توجه به مسائل اخلاقی است.
رهبری – شغل نیازمند یک تمایل برای رهبری، به عهده گرفتن مسئولیت و ارائه نظرات و مسیر است.

 

ارزشهای کار

شرایط کاری – مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند، توام با امنیت شغلی و شرایط مناسب کاری می باشند. نیازهای انطباقی شامل فعالیت، پاداش، استقلال، امنیت، تنوع و شرایط کاری هستند.
موفقیت – مشاغلی که ارزش های کاری را ارضا می کنند، نتیجه گرا بوده و به کارکنان اجازه می دهند تا از قوی ترین توانایی های خود استفاده کرده و حس موفقیت را به آنها می بخشند.
استقلال – مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند به کارکنان اجازه می دهند تا به تنهایی کار کرده و تصمیماتی اتخاذ کنند. نیازهای انطباقی شامل خلاقیت، مسئولیت و اختیار است.
روابط – مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کننده به کارکنان خود اجازه می دهند تا خدماتی برای دیگران فراهم کرده و با همکاران خود در یک محیط غیررقابتی دوستانه فعالیت می کنند. نیازهای انطباقی شامل همکاران، ارزش های اخلاقی و خدمات اجتماعی است.
شناخت – مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند ارائه کننده پیشرفت و پتانسیلی برای رهبری بوده و اغلب جزو مشاغل آبرومند محسوب می شوند. نیازهای انطباقی شامل پیشرفت، اختیار، شناخت و وضعیت اجتماعی هستند.
محمدرضا حمزه ای

مشاور و مجری فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کارهای نوین